Novi autoput Beograd – Zrenjanin – Novi Sad trenutno ima dve alternativne trase i obe se nalaze istočno od današnjeg Zrenjaninskog puta, a planom su predviđene po dve varijante za trasu otvorenog puta i dve varijante obilaznice oko Zrenjanina.
Ukupna dužina autoputa iznosiće oko 110 kilometara, a na prostoru koji direktno obuhvata živi više od 300.000 ljudi. Procenjena vrednost izgradnje je oko 600 miliona evra. Trasa od Borče do Zrenjanina biće duga 58 kilometara.
Kod Beograda se obe varijante trase do Zrenjanina uključuju na takozvanu Severnu tangentu, gde bi novi čvor predstavljao budući ulaz na autoput. Odatle se razvijaju dva moguća pravca koji prelaze Tamiš, jedan istočno prema Jabuci, a drugi severno ka Opovu.
Dok bi istočna primarna trasa bliže prolazila kroz atare Jabuke, Crepaje, Debeljače i Kovačice, alternativna trasa na sever kretala bi se ka naseljima Glogonj, Sefkerin, Opovo i Baranda. Dva pravca se onda gotovo spajaju i preko Idvora i Orlovata nastavljaju sa manjim varijacijama do Ečke i Zrenjanina.
Ukupna dužina trase od Zrenjanina do Novog Sada iznosi skoro 47 kilometara. Novi autoput se praktično poklapa sa trasom postojeće magistrale, a manje razlike u varijantama ovog dela trase nemaju saobraćajni značaj.
Inače, o izgradnji autoputa od Beograda do Zrenjanina prvi put je bilo reči u martu 2019. godine, a u januaru 2020. potpisan je Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju auto-puta Beograd (Borča) – Zrenjanin – Novi Sad, sa kineskom kompanijom.