Kompanija ruskih železnica RŽD završava modernizaciju pristupnog železničkog koloseka do Rafinerije nafte Pančevo, saopštio je danas RŽD.
Sanacija je izvedena u režimu „zatvora koloseka“ rekordnom efikasnošću za Srbiju zahvaljujući, kako je navedeno, korišćenju ruske tehnologije za rekonstrukciju gornjeg stroja pruge.
Tokom jednog „zatvora koloseka“ kompanija je u proseku 1,5 do dva puta izvela veći obim radova na rekonstrukciji trupa pruge (donji i gornji stroj pruge) u odnosu na ugovorne ciljne parametre i opštu praksu izvođenja ovakvih radova u Srbiji.
Tehnologija rekonstrukcije železničkih koloseka, koji su u funkciji, se tokom „zatvora“, odnosno tokom ranije određenog vremenskog perioda, kada se zaustavlja saobraćaj vozova na deonici, primenjuje i u Rusiji, a omogućava da se bez značajnog uticaja na saobraćaj vozova izuzetno efikasno organizuje redovni i kapitalni remont železničkih infrastrukturnih objekata.
Pri tome, obezbeđuje se precizan i usaglašen rad mehanizacije i stručnjaka različitih profila, pošto se tokom „zatvora koloseka“, koji je na ovoj deonici trajao između 12 i 16 sati, odvija kompletan ciklus radova na sanaciji donjeg stroja pruge zajedno sa radovima na zameni gornjeg stroja koloseka.
Zahvaljujući ovakvoj šemi sanacije pristupne železničke pruge rafinerija Pančevo, koja pripada NIS-u, nastavila je sa proizvodnjom i kontinuiranom isporukom proizvoda svojim klijentima, što je naročito važno, s obzirom na značaj preduzeća za energetsko snabdevanje regiona.
Radovi na industrijskom koloseku od Rafinerije Pančevo do pruge Beograd – Pančevo realizuju se u skladu sa ugovorom, koji su u avgustu prošle godine potpisali Investitor – NIS i pobednik tendera – konzorcijum kompanija Ingrap-Omni i RŽD Internešnl.