U Srbiji u proseku godišnje stradaju 34 vozača i putnika na traktoru, uglavnom muškarci između 46 i 55 godina i stariji od 65, a oko 360 ih bude povređeno, izjavio je Veljko Ćurčić iz Agencije za bebednost saobraćaja na tribini u Kovačici čiji je cilj da korisnike mehanizacije upozna sa koracima koje mogu da preduzmu kako bi crna statistika vozača traktora u saobraćaju bila manja.
“Da bi se smanjio broj nezgoda u kojima učestvuju traktori važno je da poštujemo zakon, da imamo ispravnu signailizaciju, koristimo table za spora vozila, kabine ili zaštitni ram, žuta rotaciona svetla, kao i da prevozimo onliko ljudi koliko je propisano”, rekao je Ćurčić za Tanjug.
“Kabina glavu čuva”, rekao je Ćurčić i naglasio da je upravo kabina za traktoriste ono što je kaciga za vozače motora, a pojas u vozilu.
Podsetivši i na negativne primere i greške u kojima su poginuli traktoristi, Ćurčić je upozorio i na alkohol kao jedan od većih problema vezanih za bezbednost saobraćaja.
Veoma je važno da se poštuje i maksimalna brzina kojom traktristi mogu da se kreću, a to je 40 kilometara na sat, rekao je Ćurčić koji je nakon tribine organizovane u saradnji sa Savetom za bezbednost saobraćaja, poljoprivednicima iz opštine Kovačica uručio žuta rotoaciona svetla za noćne uslove vožnje ili uslove slabije vidljivosti, zaštine prsluke i table za spora vozila.
Kao jedan od problema vezanih za bezbednost u saobraćaju naveo je i blato na putu i potrebu da se ono uklanja.
Podsetio je da Agencija za bezbednost saobraćaja u saradnji sa lokalnim telima za bezbednost saobraćaja i opštnama realizuje edukativne aktivnosti čiji je cilj da podignu svest kod ljudi, prošire znanja i izgrade ispravne stavove kako bi broj stradalih u saobraćajnim nezgodama bio znatno manji.
Upozorio je i da deca često stradaju na traktoru ali i igrajući se oko i na traktoru.
Prema njegovim rečima, za edukaciju je iskorišćen period zatišja kada su poljoprivednici manje na polju, a pred početak njihovog izlaska na puteve koji za neke može biti veoma rizičan.